Ocak 06, 2012

mevsim sorgusu

bu geceki rüyamda, bir sınıf içinde, önce inancımızı sonra da hangi millete mensup olduğumuzu sordular.  
- A dininden olanlar? 
ve içimizden bazıları parmak kaldırdı. ben mensup olduğum B dini için parmak kaldırırken, yanımda duran o, bana dönüp uzunca baktı. ardından X kökenli olduğum için parmak kaldırdım. hatta bu konuda söz bile aldım. 
sınıftan çıktıktan sonra mutlu olmak istedim. bir koluma Y kökenli yakın bir arkadaşımı, bir koluma da A inançlı o'nu aldım. sonra o'nu bir kenara çektim. o kadar soyuttu ki o, çocukken yarattığım hayali arkadaşlar gibi. belki de yoktu. zaten bir zaman sonra, baksana yok o, gitmiş bile, dediler. 
nereye buharlaştı acaba.. hangi nesnenin içinde gizleniyor; şu telefon mu, bu gizli mektup mu.. 
bir netlik bulamadı düşüm.
______________________________________________________________________________________________

güvenmek, en ihtiyacım olan duygu. güvenmek için yaşadığımı çokça hissetmişimdir. fakat uyku'dan vazgeçeli çok oluyor. bunca güven arayan bünyeyi uyutmadan yaşatmak da öyle kolay değil. olduğu yerde yığılıveriyor insan bir vakit. yine de düşülen boşluklar bir başka çeşit savunma mekanizması kurmaya itiyor ruhu. uykuya teslim olsa bile beden, zulmsavar kabuklarını içeriden sarmaya başlıyor. 

inanmak, benim için zor zanaat. şüpheciyim, endişeliyim. hep kalamam ya tek bir tanımda. fakat hiç bir şeyin peşinde de değilim artık. hassaslığından zar kıvamına gelen duyularım işlevini yitiriyor, tüm tatlar birbirine karışıyor. ve işte bu noktada inanamıyorum.
bugün "kafam karışık".

belki de hâlâ kendimi zorluyorum. inanç zarım, yalan dedektörlüğü vazifesinden yoksun; güven kabuklarım köklerinden aldığı suyun, hangi mevsimde tomurcuk açtıracağı konusunda kararsız.
hangi mevsimdeyiz peki?


iki yabancı bahar; 
suçsuz yaz; 
kuru kış?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder